Search
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰
  • :
  • :

فواید ورزش تنیس برای جسم و روح انسان

ورزش تنیس، ورزشی بسیار مفرح است و انجام آن علاوه بر سرگرمی، فواید زیادی برای جسم و روح انسان دارد. از فواید تنیس برای جسم سلامت قلب است؛ چرا که حرکات این ورزش تمام اعضای بدن را درگیر کرده و هیجان بالای آن ضربان قلب را افزایش می دهد. در ضمن ساعات خوشی که حین آموزش تنیس و بازی آن سپری می کنید باعث سلامت روح شما می شود. در ادامه بیشتر درباره فواید تنیس برای جسم و روح صحبت خواهیم کرد:

فعالیت تمام اعضای بدن حین بازی

یکی از مهم ترین فواید بازی تنیس، فعالیت متناسب تمام اعضی بدن مانند دست ها، پا، اعضای میانی بدن، نیاز تمرکز و از این رو فعالیت اعصاب باعث می شود تمام اعضای بدن در حین این ورزش فعالیت کنند. در این ورزش دست شما با توجه به گرفتن راکت در دست به خوبی فعالیت می کند، از ظرفی مجبور هستید بدوید و از این رو پاها درگیر می شود و با هر خم شدن یا پریدن دیگر اعضای بدن درگیر ورزش می شوند.

پیشگیری از بیماری های قلبی

شاید بتوان گفت مهمترین فواید تنیس برای جسم پیشگیری از بیماری قلبی است. آن در روزهایی که آمار سکته های قلبی در سنین پایین هر روز بیشتر می شود. در تنیس ضربان قلب خود را به خوبی بالا می برید و این خود تمرینی خوبی برای عضلات قلب است. همان طور که می دانید مهم ترین عامل پیشکیری از بیماری های قلبی ورزش کردن و داشتن رژیم غذایی سالم است. ورزش تنیس هیجان دارد، شادی آور است و همین دو مورد باعث می شود قلب بسیار سالمی داشته و شاد باشید.

فواید تنیس برای جسم

از فواید تنیس برای جسم و روح بهبود عملکرد مغز است

در تنیس درست مانند بازی های  فکری خوب باید فکر کنید که توپ را به کجا بزنید که حریف نتواند آن را پاسخ دهد. از این رو در چند ثانیه باید تصمیم بگیرید و همین امر باعث می شود که اتصالات عصبی بیشتری در مغز ایجاد شود. این امر به شما کمک می کند که هوشیاری بیشتری داشته باشد و یادبگیرید چگونه در کمترین زمان تصمیمات درست بگیرید. از این رو به مرور روح شما نیز آمادگی بیشتری برای مواجه با مشکلات خواهد داشت.

با تنیس از پوکی  استخوان پیشگیری کنید

ورزش کردن شما را از مبتلا شدن به پوکی استخوان حفظ می کند و این از فواید تنیس برای جسم و روح است. در این میان تنیس تاثیر بیشتری در این بیماری دارد. چرا که در این ورزش به خوبی می توانید تراکم استخوان خود را ۳۰ سالگی به میزان قابل توجهی برسانید.

ساخت ماهیچه در بهبود عملکرد آن

از آنجایی که راکت تنیس نزدیک به نیم کیلو وزن دارد، بازی کردن با آن و در دست گرفتن آن به مرور ماهیچه های دست شما را تقویت می کند. پاها نیز به واسطه دویدن و پرش ماهیچه های قدرتمندی خواهند داشت. اگر آموزش تنیس را از سنین کم شروع کنید به مرور خواهید دید که فرزندتان در سنین نوجوانی اندامی ورزیده دارد.

افزایش هماهنگی بین عضلات با تنیس

با انجام ورزش تنیس در کوتاه مدت بین مغز، دست و پا هماهنگی اعجاب آوری ایجاد می شود. در این ورزش باید حرکات حریف را تخمین بزنید و با توجه به آن به محل مورد نظر انتقال پیداکرده و با دست خود ضربه با سرعت و قدرت حساب شده بزنید. این هماهنگی بین سرعت، قدرت، محل استادن، میزان پرش، انتخاب نوع ضربه  همگی در کوتاه مدت زیر نظر مربی تنیس کاربلد ایجاد خواهد شد.

کلام آخر

آموزش تنیس را به مربی باتجربه بسپارید تا بتوانید به خوبی ورزش تنیس را آموزش دیده و انجام دهید. تنیس می تواند شما را ساعت ها از مشغله های روزانه دور نگه داشته و سلامت جسم و روح شما را تضمین نماید.




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *